Skip to content

Politik Yang Bingung

July 13, 2008


Keadaan politik kita sekarang memang membingungkan sebingung dunia yang tak menentu. Ahli-ahli politik dah tak sabar-sabar nak jadi ketua. Sekarang ahli politik yang memilih diri sendiri untuk jadi pemimpin dan kita rakyat perlu suka dengan kesukaan mereka.

Aku ada terdengar dari sumber-sumber yang agak bagus juga yang DSIA nak sangat jadi PM tak kisah lah samada di di Pakatan atau UMNO (sedang tunggu pelawaan dari UMNO untuk lead dari boleh jadi PM). Ni gawat juga kan …sungguh-sungguh benar DSIA nak jadi PM … harap-harap tak ada udang sebalik mee …tapi insyallah kalau DSIA jujur, Allah akan mudahkan…sebab bagi aku manusia boleh merancang tetapi Allah yang tahu segalanya…. Dia tau walaupun sebiji debu yang jatuh di atas batu hitam di malam yang gelap gelita.

Bagi aku soal siapa jadi PM itu ketentuan Allah sepenuhnya … dulu pernah tak kita fikir Pak Lah boleh jadi PM. Aku rasa sorang pun tak fikir gitu. Tapi sekarang ramai yang salahkan Chedet pilih Pak Lah... aku tak pernah salahkan Chedet sebab bagi aku dia hanya penyebab…pasti ada HIKMAHNYA kenapa Allah ilhamkan kita tunggu samada Najib akan jadi PM 2010 atau DSIA lebih awal dari itu…

Advertisements
3 Comments leave one →
  1. shahdi permalink
    July 16, 2008 8:47 pm

    tak kira sesiapun pemimpin lebih baik diingatkan UTAMAKAN RAKYAT.

  2. shahdi permalink
    July 16, 2008 8:51 pm

    Hapuskan perkauman + warna kulit + parti yang bersifat perkauman + subsidi + hak hak yang tak releven = perpaduan + cintakan malaysia

  3. Al-Mukjizat permalink
    July 17, 2008 2:03 am

    Ramai sangat pemimpin yg pentingkan kantung mereka …kehidupan mereka …kita rindukan perjuang seperti dulu-dulu …mungkin ada tapi pasti terpinggir

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: