Skip to content

Erti Pengorbanan, Selsema Babi dan Kerajaan Perpaduan.

June 18, 2009

PENGORBANAN ini perkataan besar yang mudah di katakan tapi bukan mudah nak buat.

Bagi aku erti PENGORBANAN ini adalah melakukan sesuatu yang tak suka kita lakukan untuk mencapai satu kejayaan.

Contohnya untuk sukses dalam PELAJARAN kita mesti bersengkang mata untuk belajar siang dan malam. Kalau setakat goyang kaki dapat telur ayam je lah nampaknya. Nak berjaya dalam BISNIS juga mesti kerja kuat, tinggal keluarga, kurang berseronok-seronok dan tidak mudah putus asa. Bagunan yang tinggi dibina dengan kerja kuat siang dan malam. Nak masuk SYURGA lagi lah perlu bersusah-susah. Tengok je lah macam mana Nabi SAW berkorban tenaga, harta dan masa. Hasil dari pengorbanan Nabi SAW kita sekarang mengnikmati ISLAM walaupun sudah lebih 1400 tahun kita ditinggalkan.

Dunia sekarang sedang diduga dengan masalah bermula dengan penguncupan EKONOMI dan terkini masalah wabak Selsema Babi. Kes pertama jangkitan tempatan Selsema Babi sudah terjadi di Malaysia. Untuk mengatasi masalah ini perlukan PENGORBANAN. Isu penguncupan Ekonomi dan Selsema Babi adalah isu besar tetapi di Malaysia tenggelam oleh isu POLITIK.

Seminggu dua ni 1Malaysia sedang sibuk dengan isu Kerajaan Perpaduan, bagi aku secara peribadi kalau untuk perpaduan UMAT ISLAM supaya menjadi tuan di negara sendiri kenapa tidak??? Musuh-musuh ISLAM memang suka kita bersengketa. Tak salah berbeza Pendapat, Tak salah berbeza Parti tapi perpaduan Umat Islam mesti dijaga. Ini semua hanya akan berlaku bila ada PENGORBANAN. Jangan sia-siakan PENGORBANAN yang telah Nabi SAW buat untuk kita. Siapalah kita ini jika dibandingkan dengan Nabi SAW.

Apa makna PENGORBANAN bagi ANDA??

~Terima Kasih~
Zul’s Blog
Advertisements
No comments yet

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: